Davčne blagajne – kaj so in kako izbrati pravo za vas?
Posted on: March 16, 2018, by : Marjan

Davčne blagajne – kaj so in kako izbrati pravo za vas?

Z objavo v uradnem listu dne 31. julija 2015 je začel veljati zakon o davčnem potrjevanju računov. Davčno potrjevanje računov je obvezno od 2. januarja 2016 naprej. Od tega datuma naprej morajo biti vse blagajne povezane s Finančno upravo RS (FURS). Za te blagajne se široko uporablja naziv davčne blagajne.

Katera davčna blagajna je torej najbolj primerna za vas?

Katera blagajna je najbolj primerna za vas, je odvisno od tega, kakšno opremo že imate, koliko računov na mesec izdajate ter ali izdajate račune tudi na terenu in ali je tam možnost priključitve na električno omrežje ali ne. Blagajno lahko kupite ali najamete.

Primer davčne blagajne

Primer davčne blagajne

Če izdajate zelo malo računov in ste do sedaj pisali račune v vezano knjigo računov, je najprej potrebno narediti izračun, kaj se vam finančno bolj splača. Vsak izdan račun iz vezane knjige računov vas stane 11 centov in še dodatno delo imate s potrditvijo le-teh na spletnem portalu FURS-a.

Račun, izdan iz katerekoli blagajne, vas stane okrog pol centa. Če izdate do 5 računov mesečno, se vam blagajne ne splača kupovati. V tem primeru jo je bolje najeti. Na slovenskem trgu je kar nekaj ponudnikov davčnih blagajn.

Že pri nekje 25 računih na mesec pa se vam računov ne splača izdajati iz vezane knjige (ročno), saj jo boste morali  kupiti vsaka 2 meseca, ter najmanj 3x mesečno ročno vpisovati vse račune na spletni portal FURS-a.

Kako delujejo davčne blagajne?

Uvedene so on-line davčne blagajne. Pred izdajo vsakega računa mora blagajna poslati podatke o računu na FURS, ki temu računu dodeli enotno oznako računa (s kratico EOR). Blagajna mora natisniti EOR na računu kupcu. Kupec bo lahko s pomočjo QR kode na računu in aplikacije Preveri račun takoj preveril, ali je račun res davčno potrjen.

Predstavitev blagajniškega programa Microgramm Advantik