Prodaja preko interneta – V goste smo povabili znano slovensko hišo, ki preko spleta že več let, uspešno prodaja pohištvo
Posted on: March 16, 2016, by : Karmen

Za naš tokratni zapis, smo v goste povabili znano slovensko skupino, ki jim prodaja preko interneta, ni več povsem tuja. Pogovorjali smo se z vodjem projekta Mizarstvo.si, Matijo Zajškom.

Pozdravljeni. Se nam lahko najprej predstavite.

Pozdrav. Med slovenskimi spletnimi ponudniki, veljamo sicer za enega izmed manjših igralcev, a zanesljivo velikih po srcu, zagonu, energiji in pa tudi rezultatih na področju prodaje pohištva.

Naš največji in osnovni projekt je Mizarstvo.si, na katerem združujemo več slovenskih podjetnikov, mizarjev in notranjih opremljevalcev ter z različnimi načini sodelovanja, z njimi in za njih pridobivamo zainteresirane kupce.

Ob tem, glavnem projektu, imamo na spletu postavljenih še nekaj nišnih projektov, ki pravzaprav osnovnega dopolnjujejo, ti pa služijo zato, da lahko prodaja preko interneta za naše partnerje poteka še bolj ciljano in natančno.

Eden izmed takšnih nišnih projektov, so npr. Otroškesobe.com.

Kaj je vaše največje orožje pri nastopu na spletu?

Na spletu se ne poslužujemo ogromno orodij – to je treba povedati. Nismo dovolj veliki, da bi obvladali in pokrivali vse smeri, zato odkrito povemo, da nismo najmočnejši npr. na družabnih omrežjih, kot je Facebook, Google plus, Twitter, Instagram in podobno.

Tudi s plačljivimi spletnimi kampanjami nimamo ravno izkušenj tako veliko, da bi upali za njimi, za naše sodelujoče, kredibilno stati.

Hvala Bogu, nam druge metode, kjer pa smo in želimo biti eksperti, prinašajo dovolj povpraševanj, da so naši sodelujoči z nami zadovoljni.

Med temi, sigurno prevladuje vsebinski marketing, SEO in gradnja povratnih povezav z namenom, da smo na spletnem iskalniku Google, pozicionirani čim bolj visoko.

SEO in vsebinski marketing že sama po sebi, z vsem naborom besed preko katerih ljudje brskajo po spletu in iščejo produkte oz. informacije o produktih, prinaša dovolj dela, da, če ga opravljaš dobro, ostalih poti niti ni treba razvijati.

Je pa res, da je kar precej časa vzelo, da smo sploh prišli do stopnje, ko lahko suvereno povemo, da se nam nekaj malega sploh o SEU sanja, obenem pa nenehno vlagamo v to, da SEO spoznavamo in razvijamo naprej.

Kako pravzaprav prodaja preko interneta deluje?
Vsi govorijo o SEU, zdi pa se, da vsi ne žanjejo ravno z njim?

Se strinjam. SEO je metoda oz. pot kako priti do potencialnih kupcev preko spleta, brez, da bi za to odštel kak fičnik. Zato je tudi tako zelo popularna metoda pri večini, ki na spletno pot šele vstopa. Riziko je namreč bistveno manjši (vsaj po občutku), če nekomu, za poskuse in testiranje ali nekaj sploh deluje, ni potrebno odšteti nobenega evra (čeprav pa ljudje radi pri tem pozabimo, da je investicija tudi čas, ki ga namenimo za nekaj).

Strinjam se tudi s tem, da SEO ne žanje pri vseh.
Zato je treba biti kar previden pri tem, kako se ga lotiti in od kod se ga učiti.

SEO namreč lahko uporabljamo za različne spletne produkte.

Po eni strani, s seom pridobivamo spletni promet na spletne trgovine. V tem primeru je glavna učinkovitost SEA merjena skozi količino prometa, ki ga uspemo dobiti na spletno stran. Odgovornost za uspešno prodajo pa potem prevzame konverzijski specialist (ta, ki je zadolžen, da se promet iz spleta, pretvori v nakupe).

Tu bi dal droben nasvet: če vaša spletna stran na dan ne pritegne med 600 in 700 obiskovalci, še ni pravi čas, da se preveč obremenjujete s konverzijo. Vzorec je enostavno premajhen, da boste uspeli zaznati spremembe na spletni strani, obenem pa bo šlo preveč časa, v (še) nepravo reč.

V drugem primeru, SEO služi za generiranje povpraševanj. V tem primeru mora biti povezava in stik med marketingom in prodajo, bistveno večji, saj, če ta dva med seboj ne komunicirata, lahko seo generira napačne oz. ne dovolj zagrete sledi.

V tretjem primeru (osebno menim, da najtežjem), seo uporabljamo za prodajo storitev. V tem primeru pa seo lahko le pomaga, da “zagreje” pravo javnost, levji delež in najtežje delo pa čaka izkušene prodajalce. Ki morajo tudi imeti vzpostavljen dober prodajni nagovor in celotni proces prodaje.

prodaja preko internetaAli menite, da je ob poplavi večjih in manjših spletnih hiš, sploh še kaj prostora za manjše podjetnike, da se resno lotijo prodaje preko spleta?

Da.

Hvala Bogu, je splet “narejen” tako, da je živ mehanizem in živa tvorba. Kar pomeni, da si lahko med seboj uspešno konkurirata tako ta, ki se na to pot šele podaja, kot ta, ki je na spletu že vrsto let.

Z našimi projekti, na nekaterih težkih in zelo zanimivih nakupnih besedah, prehitevamo velike igralce, kot so Lesnina, Harvey Norman, Rutar in podobni. In so ti na spletnem trgu že vrsto let. In so tudi zelo prepoznavne znamke.

Je pa res, da na uspeh vpliva kakovost opravljenega dela.

Občutek imam, da večina spletnih navdušencev, svojo pot začne s percepcijo, da je na spletu treba delati ogromno in hitro. Všečkati, deliti, pisati vsebine, komunicirati…. Čeprav vse to drži, pred tem, največjo vlogo igra to, da vse to opravljamo s pametjo.

Ni treba biti najhitrejši, treba pa je vedeti, zakaj sploh kaj delaš.

Kam gre vaša spletna pot naprej? Kako se vidite čez nekaj let?

Če bo šlo vse kot smo si zamislili, bi radi ostali na spletnem trgu, ne bi se radi prodali večji hiši (čeprav tudi to ni nikoli izključeno), radi bi še naprej prejemali nova znanja na spletnem področju in predvsem radi bi bili prva izbira še večih ljudi na področju opremljanja stanovanj in domovanj.

Osnovni spletni projekt je ravno te dni dopolnil komaj dve leti – tako, da še imamo čas.
Dokler rastemo, vemo, da je naš uspeh odvisen samo od tega ali se bomo na svoji poti ustavili ali opešali.

Glede na to, pa, da se za nam podobno pot, zanima vse več ljudi (ki jih tudi uspešno povabimo k sodelovanju), se mi zdi, da moramo svojo pot samo nadaljevati.