Spletne povezave
Posted on: December 29, 2021, by : Sebastijan Brumec

Kaj so spletne povezave

Spletne povezave so linki, ki vodijo od enega mesta na spletu do drugega. Te povezave lahko najdemo v obliki teksta, slik, gumbov in še česa drugega. Povezave uporabljamo za povezovanje različnih vsebin na spletu in da lahko stranke potem po teh vsebinah brez zapletov potujejo.

Spletne povezave vidijo stranke kot modro obarvan podčrtan tekst. V povedi, kjer se nahaja povezava poskušamo mi čim bolj jasno razložiti kam ta povezava vodi. To naredimo s anchor tekstom.

Anchor tekst na primeru pohištvo123.si

Anchor tekst je besedilo, ki ga napišemo v svoj članek in pod njega skrijemo povezavo na drugo spletno stran. Na takšen način ne rabimo prikazati celotnega linka, ki je ne estetična zaradi svoje dolžine. 

Primer anchor teksta bomo predstavili na povezavi na spletno stran pohištvo123.si. Ker spletna stran cilja na ključno besedo barski stoli, lahko samo vzamemo to besedno zvezo ter jo določimo za anchor tekst povezave: barski stoli.

spletne povezave

Poznamo več vrst anchor tekstov:

  • Kombinacija ključnih besed,
  • Kombinacija brand name,
  • Kombinacija ključnih besed in brand name ter
  • Generični anchor tekst.

Kombinacija ključnih besed na primeru profili

Kadar gradimo povezavo in nanjo postavimo anchor tekst s kombinacijo ključnih besed, dvigujemo pozicijo strani na povezavi na ključni besedi, ki jo uporabljamo kot anchor tekst. 

Kot primer lahko vzamemo povezavo na spletno stran, ki cilja na ključno besedo profili. Ker je ključna beseda enostavna in samo v eni besedi, lahko povezavo samo naredimo tako: profili. Če ni potrebe po kompleksu, potem izberemo simplizem.

Kombinacija brand name na primeru termotom.si polikarbonatna kritina

Povezavo lahko prekrijemo s anchor tekstom, ki predstavlja kombinacijo brand name. Tako promoviramo ime podjetja, ki ima v lasti spletno stran na katero gradimo povezavo.

Za primer bomo tokrat vzeli spletno stran termotom.si. Čeprav spletna stran cilja na ključne besede kot so polikarbonatna kritina, to ne vpliva na nas. Mi bomo namreč pri kombinaciji brand name pustili ključno besedo polikarbonatna kritina pri miru in bomo anchor tekst sestavili samo iz imena podjetja: termotom.si.

Kombinacija ključnih besed in brand name na primeru ir paneli panheat.si

V tem primeru kot anchor tekst uporabimo kombinacijo oboje ključnih besed ter brand name. Tako dvigujemo spletno stran na ključni besedi ter hkrati promoviramo ime znamke. Dobro je narediti krajšo kombinacijo takšnega anchor teksta, saj je lahko surova ključna beseda in ime podjetja kar dolga.

V tem primeru pa bomo uporabili oboje brand name in ključno besedo. Vzeli bomo spletno stran panheat.si ter njeno ključno besedo ir paneli ter iz njih zapisali kombinacijo obojega. Spet ni potrebe po kompleksu, zato naredimo anchor tekst ir paneli panheat.si.

spletne povezave

Generični anchor tekst

Generični anchor tekst je zadnji primer anchor teksta, ki ga bomo spoznavali v tem članku. Ta način uporabe anchor teksta naj bi uporabljali najmanj, saj ima najmanj učinka na spletno stran na povezavi izmed vseh štirih načino. Anchor tekst tukaj je sestavljen iz besednih zvez, ki nimajo povezave ne z ključno besedo ali brand name.

Zakaj so povezave pomembne za SEO

Spletne povezave lahko dodajamo na našo spletno stran in na naše članke, če mislimo, da bo našim strankam vsebina povezav pomagala. Včasih pa se nam zazdi, da povezav ne potrebujemo. 

Ampak to ni res.

Spletne povezave res pomagajo strankam, ampak imajo tudi drug pomen. Spletne povezave namreč vplivajo na uvrščenost naše spletne strani na spletnih iskalnikih. Tukaj se v spletne povezave vmeša spletna optimizacija.

Googlov algoritme namreč zaznava spletne povezave in vidi na katerih straneh so ter kam vodijo. Če ima spletna stran določeno število odhodnih povezav, je to boljše za uvrstitev na iskalniku.

Pravilno porazdelitev odhodnih povezav lahko vidite na spletni strani SEO Praktik. Spletna stran je tudi polna SEO nasvetov in trikov, ki vam bodo pomagali pri boljši optimizaciji svoje spletne strani. Ti nasveti in triki prihajajo iz več let profesionalnih izkušenj na področju SEO in so vam na voljo brezplačno. Imate pa tudi opcijo nakupa storitve, kjer vas bo avtor strani mentoriral in podal na pot profesionalne SEO kariere.

Za povezave, ki vodijo do naše spletne strani pa velja, da več kot jih je, boljše je.

Tukaj moramo upoštevati link velocity in link diversity. Link velocity mora biti enakomeren skozi čas, link diversity pa mora biti enakomerno porazdeljen med vsemi vrstami povezav. Tako se algoritmom, ki jih uporabljajo spletni iskalniki zdi naša optimizacija bolj naravna.

Za več informacij o anchor tekstu si lahko ogledate spodnji poučni videjo, ki vam bo razjasnil še zadnje skrivnosti o anchor tekstih na povezavah: