Analiza ključnih besed za boljšo spletno optimizacijo
Posted on: April 20, 2022, by : Sebastijan Brumec

Ključne besede so glavni element spletne optimizacije. S izbiro ciljane ključne besede se optimizacija spletnih strani začne in je vsa spletna optimizacija za tem odvisna od izbrane ključne besede. Ravno iz tega razloga je izbira pravilne ključne besede tako pomembna. Tukaj nastopi analiza ključnih besed, kki nam pomaga s pridobivanjem informacij o ključnih besedah.

Kaj je SEO analiza ključnih besed in zakaj je nujna za spletne strani

SEO analiza ključnih besed je postopek pridobivanja informacij o ključnih besedah. Te informacije nam pomagajo s izbiro pravilnih ključnih besed za svojo spletno stran. Ne samo, da lahko spletne strani ciljajo na več ključnih besed, ampak je to tudi priporočeno. Tako spletne strani dosežejo več ljudi in pridobijo večjo publiko.

SEO analiza ključnih besed vključuje iskanje po spletu z namenom iskanja idej za ključne besede, uporabo SEO orodij za pridobivanje dodatnih informacij o ključnih besedah in pregledovanje drugih spletnih strani, ki imajo podobne cilje. Ta postopek ni zapleten in se ga z časom da opraviti v zelo kratkem času.

Brez analize ključnih besed spletne strani ne bi imele dobre povezave med tem kar želijo stranke ter kar jim spletne strani nudijo. Takšne analize se opravljajo zato, da na spletu dosežemo pravo publiko, ki išče točno to, kar mi nudimo.

Da najdemo pravilne ključne besede je potrebno znati izvesti analizo ključnih besed. Kako to narediti vam bomo predstavili v tem poglavju.

Teorija analize ključnih besed

Vpliv vsebine spletne strani na ključno besedo in primer na Lekarna Soča

Začnemo s vsebino oziroma tematiko naše spletne strani. Ključne besede so besedne zveze, ki jih ljudje vpišejo v Google, da pridobijo rezultate (spletne strani), ki jih iščejo. Zato mora ključna beseda vedno biti povezana s vsebino naše spletne strani.

Primer targetirane ključne besede s pravilno vsebino glede na spletno stran lahko vidite na spletni trgovini Lekarna-Soča.si Ensure plus. Ta spletna trgovina nudi visokokalorično dietično živilo za posebne zdravstvene namene imenovano Ensure plus. Spletna trgovina zato cilja na ključno besedo ensure plus, saj to vpiše večino ljudi, ki jih zanima nakup takšnega živila.

analiza ključnih besed

Iskalni namen ključne besede magnetni trak

Druga lastnost ključne besede, na katero moramo paziti je iskalni namen ključne besede. Iskalni namen ključne besede je namen ljudi, ki to ključno besedo iščejo. Iskalni nameni so lahko informacijski, nakupni, navigacijski in podobno. Iskalnih namenov je zelo veliko, pomembno pa je samo, da se vi fokusirate na iskalnem namenu, ki se bo ujemal s vašo spletno stranjo.

Pravilno določen iskalni namen ključne besede za spletno stran lahko vidite na SvetMagnetov.si Magnetni trak, kjer spletna stran cilja na ključno besedo magnetni trak. Ker je splošna tema magnetov zanimiva veliko ljudem na spletu, mora takšna spletna stran paziti, da cilja na ključne besede s nakupnim iskalnim namenom. Na ključno besedo “magneti” cilja veliko informacijskih spletnih strani, zato je bolj specifična ključna beseda boljši cilj za SvetMagnetov.si.

analiza ključnih besed

Tip ključne besede

Tip oziroma vrsta ključne besede je zadnja spremenljivka, ki jo moramo upoštevati ob izbirii ključne besede. Obstajata dva tipa ključnih besed: generične ključne besede ter long tail ključne besede. Geberične ključne besede so ključne besede s višjim iskalnim volumnom, z večimi iskalnimi nameni ter višjo težavnostjo za visoko uvrstitev. Long tail ključne besede so ključne besede s nižjim iskalnim volumnom, specifičnim iskalnim namenom ter nižjo težavnostjo za SEO.

Med tema dvema vrstama ključnih besed zbiramo tako, da upoštevamo naše zmožnosti, izkušnje in koliko časa smo pripravljeni vložiti v SEO spletne strani. Z generičnimi ključnimi besedami lahko dosežemo višje število obiskov na spletni strani, ampak moramo za visoko uvrstitev na teh besedah vložiti veliko več dela. Long tail ključne besede so nasprotno, saj moramo za njihovo visoko uvrstitev delati manj, ampak bo našo spletno stran doseglo manj ljudi.

Kako izvedemo analizo ključnih besed

Za analizo ključnih besed bomo uporabljali nekaj SEO orodij, ki so namenjene raziskavi ključnih besed. Vsa navedena orodja so brezplačna, zato jih lahko uporabi kdorkoli.

Začeli bomo enako kot pri teoriji, z povezovanjem vsebine spletne strani na ključno besedo. Tukaj ne potrebujete nobenih orodij, če je vaša spletna stran prodajna boste želeli ciljati na imena svojih izdelkov, če pa imate infromacijsko spletno stran, pa ciljajte vsebino vaših besedil. Tako dobimo nekaj začetnih idej za ključne besede, lahko pa tudi preverimo svoje konkurente in ključne besede, na katere ciljajo.

Da dobimo še več idej ključnih besed lahko uporabimo spletno orodje KeywordSheeter.com. To SEO orodje v obliki spletne strani nam ob vpisu ključne besede prikaže ogromno dodatnih podobnih primerov ključnih besed, na katere lahko ciljamo. To pospeši naše iskanje ključnih besed. Primer uporabe KeywordSheeterja lahko vidite na spodnji sliki, kjer smo vpisali ključno besedo vzmetnice in po nekaj sekundah dobili 75 idej za ključne besede. Takšen primer bi bil idealen za spletne strani, ki prodajajo vzmetnice, na primer Pohištvo123.si.

analiza ključnih besed

Naslednji korak analize ključnih besed je raziskovanje iskalnega namena ključnih besed. Ključne besede, ki smo jih pridobili s orodjem KeywordSheeter sedaj preverimo, ali imajo nam ustrezen iskalni namen. To naredimo tako, da preko anonimnega iskalnika, ki uporablja enak algoritem za razvrščanje kot Google poiščemo ključno besedo, za katero nas zanima iskalni namen. Tukaj lahko uporabimo iskalnike kot StartPage ali Google incognito mode. Nato preverimo spletne strani, ki so najvišje uvrščene na tej ključni besedi. Tip teh spletnih strani je enak iskalnemu namenu ključne besede.

Preverjanje tipa ključne besede in primer na prezračevalni sistemi

Analiza ključnih besed se konča s preverjanjem tipa ključne besede. To lahko storimo na več načinov ter s različnimi SEO orodji. V tem primeru bomo uporabili SEO orodje Ubersuggest.com. To orodje nam ob vneseni ključni besedi prikaže podrobne statistike o ključni besedi, vključno z iskalnim namenom ter težavnostjo visoke uvrstitve.

analiza ključnih besed

Na zgornji sliki lahko vidite orodje Ubersuggest v uporabi na ključni besedi prezračevalni sistemi. Spletna stran nam ponuja brezplačno in plačano verzijo orodja. Čeprav dobimo z plačano verzijo veliko več informacij je brezplačna dovolj dobra, da iz nje pridobimo informacije o iskalnem volumnu, SEO težavnosti, plačani težavnosti in CPC ceno. Orodje nam tudi prikazuje osnovne informacije o spletnih straneh, ki prevladujejo na vpisani ključni besedi, v primeru prezračevalni sistemi je to Panheat.si.

Dodatne informacije o analizi ključnih besed

Dodatne infromacije o analizi ključnih besed ter nasplošno o optimizaciji spletnih strani lahko dobite na informacijskih spletnih straneh, ki so namenjene informiranju svojih bralcev o SEO. Ena izmed takšnih spletnih strani je www.SEO-Praktik.si, ki je ena izmed najbolj znanih slovenskih SEO strani na spletu. Močno vam priporočamo, da si ogledate njihovo vsebino, saj imajo veliko poučnih člankov o optimizaciji.

Drugi vir informacij, ki vam ga priporočamo je youtube. Na tej platformi boste našli veliko videjev, ki so namenjeni učenju SEO. Prednost youtuba je, da lahko po njem hitro brskate točno to, kar vas o SEO zanima. Priporočamo vam tudi kanal Ahrefs, ki nalaga ogromno zanesljivih SEO videjev.