Ključne besede za spletno stran
Posted on: February 27, 2022, by : Sebastijan Brumec

Ključne besede so začetek vsake optimizacije spletne strani, zato moramo ob izbiri ključne besede za spletno stran biti čim bolj natančni. Upoštevati moramo veliko različnih spremenljivk, ki bodo vplivale na uspeh naše spletne strani. Kako to narediti in izbrati najboljše ključne besede bomo razložili v spodnjem članku.

Kaj so ključne besede

Začnimo z osnovami, kaj so ključne besede za spletno stran?

Ključne besede so besedne zveze, ki jih ljudje vpišejo v spletne iskalnike, da jim le ta vrne rezultate oziroma spletne strani, ki so povezane s vstavljeno ključno besedo. Večina modernih spletnih iskalnikov deluje na konceptu ključnih besed, saj tako iskalcem ni potrebno vedeti točnega url naslova spletne strani, ki jo iščejo.

Ključnih besed je blizu neskončnosti, saj so kombinacije vseh možnih besed v vseh človeških jezikih. Ne samo to, ampak vsako leto nastane več ključnih besed, saj se vsako leto iznajde več kot 5000 novih besed. Vse ključne besede za spletno stran imajo različne lastnosti, ki vplivajo na uspeh spletnih strani, ki ciljajo na te ključne besede.

Spletne strani “ciljajo” na ključne besede, kadar se želijo visoko uvrstiti med rezultati na spletnih iskalnikih, kadar uporabniki vpišejo to ključno besedo.

Kot primer lahko vzamemo spletno stran Pohištvo123.si ter ključno besedo na katero ta spletna stran cilja: barski stoli. Spletna stran Pohištvo123 cilja na ključno besedo barski stoli, saj barske stole prodaja in ljudje, ki v spletne iskalnike vpišejo barski stoli se zanimajo za nakup barskih stolov. Spletna stran je dobro optimizirana ter urejena na zelo uporabniku prijazen način. Zaradi takšnih lastnosti je spletna stran visoko uvrščena na ključni besedi barski stoli.

Težavnost ključne besede

Prva stvar in najverjetneje tudi najpomembnejša stvar pri izbiri ključne besede je težavnost. Na nekatere ključne besede namreč cilja več ljudi kot na ostale, zato se je na teh težje visoko uvrstiti. Tukaj moramo upoštevati naše izkušnje, naše znanje ter koliko truda je vredno vložiti v uspeh naše spletne strani.

Ključne besede glede na težavnost ločimo na dve skupini:

  • Generične ključne besede – To so ključne besede, na katere cilja veliko spletnih strani, njihova težavnost je visoka ter imajo običajno velik iskalni volumen. Takšne ključne besede so običajno krajše (od ene do treh besed) in imajo lahko več iskalnih namenov.
  • Long tail ključne besede – Na te ključne besede cilja manj spletnih strani in je zato njihova težavnost nižja ter imajo običajno nižji iskalni volumen. Te ključne besede so običajno daljše (vsaj tri besede) ter imajo bolj specifičen iskalni namen.

Kako preverimo težavnost ključne besede za spletno stran na primeru dječja soba

Obstaja več načinov preverjanja težavnosti ključnih besed, najhitreje lahko dobimo idejo o težavnosti ključne besede kadar vidimo dolžino same ključne besede. Kot smo že prej povedali je večina težjih ključnih besed krajših.

Bolj natančne rezultate o težavnosti ključne besede lahko vidimo z različnimi SEO orodji. V tem primeru vam priporočamo uporabo spletnega orodja ubersuggest.com. Ta spletna stran vam ponuja veliko podrobnih statistik o vpisani ključni besedi, med drugim vam bo spletna stran povedala kakšna je težavnost in iskalni volumen ključne besede.

Če uporabimo orodje ubersuggest na ključni besedi dječja soba, dobimo spodnje informacije:

ključne besede za spletno stran

Ključna beseda dječja soba ima SEO težavnost 42, kar je okoli povprečne težavnosti. Spletne strani kot Bubamara.eu bi s temi informacijami lahko prišle do zaključka, da je na to ključno besedo vredno ciljati. In res lahko vidimo podstran bubamara.eu dječja soba, ki cilja ravno na to ključno besedo.

Iskalni volumen s primerom toplotna črpalka

Ob raziskavi ključnih besed boste velikokrat naleteli na izraz iskalni volumen ključne besede. To je število ljudi, ki na mesec poišče določeno ključno besedi na spletnih iskalnikih.

Na veliko ključnih besedah boste našli neko razmerje med iskalnim volumnom in težavnostjo ključne besede, čeprav obstaja veliko izjem. Zato je dobro, da preverite tudi iskalni volumen ključne besede, na katero želite ciljati. Iskalni volumen bo namreč vplival na število ljudi, ki bo videlo vašo spletno stran.

Pri iskalnem volumnu moramo biti previdni, da vedno upoštevamo našo targetirano publiko ter njihovo lokacijo. Veliko podjetij namreč cilja le na prebivalce določene države, iskalni volumen pa je lahko na različnih lokacijah za isko ključno besedo drugačen. Na srečo nam orodje Ubersuggest tukaj spet pride prav, saj lahko na tej spletni strani določimo lokacijo iskanja, kar bo prilagodilo dane rezultate.

Spet bomo uporabili orodje ubersuggest, ki nam tokrat prikaže rezultate za ključno besedo toplotna črpalka. Kot vidimo na desno-zgornjem kotu slike so rezultati prilagojeni slovenski lokaciji ter slovenskemu jeziku. Vidimo lahko, da približno 4400 ljudi išče to ključno besedo vsak mesec ter, da je SEO težavnost 29.

ključne besede za spletno stran

Ponovno lahko vzamemo spletno stran kot primer uporabe teh informacij, tokrat naj bo to spletna stran Varčevanje-Energije.si toplotne črpalke. Ta informacijska spletna stran je znana po ogromnem številu podatkov o različnih načinih varčevanja energije. V povezavi lahko vidite članek, na katerem spletna stran govori o toplotnih črpalkah. Ta članek cilja na ključno besedo toplotna črpalka.

Iskalni namen

Iskalni namen smo omenili že prej pri opisovanju generičnih in long tail ključnih besed. Iskalni namen je namreč predviden cilj ljudi, ki iščejo določeno ključno besedo. Za vsakim iskanjem je namreč razlog oziroma neko pričakovanje.

Poznamo veliko iskalnih namenov, med najpogostejše spadjo nakupni namen, informacijski namen ter navigacijski namen. Ob izbiri ključne besede moramo biti zelo pozorni na iskalni namen ključnih besed.

Če kot primer vzamemo spletno stran SEO-Praktik.si lahko opazimo, da je spletna stran informativna. To je zato, ker nam spletna stran prikazuje ogromne količine informacij ter lahko vidimo, da je glavni name spletne strani informiranje ljudi o SEO. Spletna stran namreč vsebuje veliko izobraževalnih člankov, ki jih lahko bere vsak, ki se želi naučiti več o optimizaciji spletnih strani.

Najprej se moramo zavedati na kateri iskalni namen sploh želimo ciljati. Če je naša spletna stran prodajna, bomo želeli ciljati na ključne besede s nakupnim iskalnim namenom. Če je glavni cilj naše spletne strani informiranje, potem bomo ciljali na ključne besede s informacijskim iskalnim namenom…

Iskalni namen ključnih besed najlažje preverimo s pregledovanjem najvišjih rezultatov na tej ključni besedi. To bomo želeli narediti s anonimnim iskalnikom kot je StartPage, saj ne želimo videti persionaliziranih rezultatov.

Spletne strani, ki ciljajo na ključne besede s napačnim iskalnim volumnom, se običajno ne bodo uvrstile visoko, saj ljudje ne iščejo, kar te strani ponujajo. Zato bodo med najvišje rezultate uvrščene le spletne strani s pravim iskalnim namenom.

Primer iskalnega namena na ključni besedi vizir

Če kot primer pogledamo ključno besedo vizir, lahko vidimo, da so večinoma vse najvišje uvrščene spletnih strani prodajne, kar pomeni, da je iskalni namen ključne besede nakupni. Ena izmed teh spletnih strani je POS-Plastika.si vizir, slovenska prodajna spletna stran z odlično optimizacijo. Profesionalne spletne strani kot je ta ciljajo na pravilne ključne besede za spletno stran.