SEO elementi optimiziranih & prodajno učinkovitih spletnih strani
Posted on: June 22, 2022, by : Sebastijan Brumec

V prejšnjem prispevku smo obrazložili pomen osnovnih SEO sestavin za spletno stran in prednosti njihove uporabe. V tem prispevku se bomo posvetili malenkost drugačni temi, in sicer, kako osnovni SEO elementi pripomorejo k optimizaciji in prodajni učinkovitosti spletne strani.

Katere SEO elemente torej uporabiti, kateri SEO elementi so najpomembnejši, kateri imajo najmočnejši vpliv na uvrstitev strani, in kateri vam bodo prinesli največ kupcev …

seo elementi

Predstavitev produktov in storitev s …

Če berete ta prispevek, ste najverjetneje spletni trgovec, ali pa ste na poti k cilju postati eden izmed njih. Vsak spletni prodajalec pa nekaj prodaja. Kaj vse lahko dejansko prodajamo preko spleta?

  • produkte oz. izdelke
  • storitve
  • E-storitve

E-storitve (kot so e-knjige, podcasti, itd.) bomo v tem primeru zaradi formata kar prišteli k produktom. Razlikujemo torej med prodajo produktov in storitev.

Spletna trgovina & prodaja produktov

Spletna trgovina je SEO element, s pomočjo katerega lahko prodajamo razne izdelke (in e-storitve). Če se tudi vi ukvarjate s prodajo enega izmed naštetih, na vaši strani zgradite spletno trgovino.

Spletna trgovina v spletnem trgovstvu ne služi samo prodaji izdelka, ampak tudi predstavitvi le-tega.

To seveda pomeni, da vsak izdelek zahteva natančen, a jedrnat opis, ki potencialnemu kupcu poda vse informacije, ki bi ga lahko zanimale (velikost izdelka, dimenzije, uporaba, možne komplikacije, navodila, proces delovanja, uporaba in nenazadnje tudi cena) .

V prispevku o spletnem zaslužku smo že povedali, da so cene v spletni trgovini stalne – določa jih prodajalec, obenem pa se ne spreminjajo glede na kupca.

Landing page oz. pristajalna stran & prodaja storitev

Če se ukvarjate s prodajo storitev, bo predstavitev tega potekala malo drugače, saj se tudi prodaja storitev razlikuje od prodaje izdelkov:

  • temelji na komunikaciji med prodajalcem in kupcem,
  • ni nekaj “konkretnega” in fizičnega, kakor je to izdelek,
  • cena se prilagaja glede na zahteve kupca, …

Predstavitev storitve je lahko npr. prodaja vradnih omar, ki zahteva, da delavec pride na dom in izmeri dimenzije, ki se logično spreminjajo glede na kupca in njegov dom.

Storitve predstavljamo s pomočjo t. i. landing page oz. pristajalne strani. To je prva stran, ki jo obiskovalec vidi, ko “pristane” na spletni strani.

Na pristajalni strani je zopet zgrajen temeljit, a jedernat opis storitve, ki opiše kako storitev deluje, za koga je priporočena, kako pomaga kupcu in koliko stane.

Zanimiva predstavitev storitve na spletni strani Paintball-Ljubljana.si – Team building

Spletna stran Paintball-Ljubljana.si se ukvarja s prodajo storitve preko interneta, ki jo nato kupec prejme “fizično.” Posebej nasje pritegnila njihova predstavitev storitve za team building, ki so jo naredili na pristajalni strani. Uporabljeni so tudi nekateri ostali SEO elementi.

team building - seo elementi

Kako razviti povezavo s socialnimi omrežji

Naslednji pomembnejši SEO element, ki bo izboljšal prodajno učinkovitost vaše spletne strani, je zagotovo povezava s socialnimi omrežji. Kako pa to deluje?

Na vašo spletno stran morate gledati kot na sam center prodaje, saj bodo prav na strani kupci najpogosteje z vami vstopili v kontakt. Obiskovalci pa lahko pridejo iz raznovrstnih virov, med pomembnejše spadajo socialna omrežja.

Dobra izbira socialnih omrežij za promocijo vaše spletne strani, so naslednja (saj so najbolj obiskana):

  • YouTube
  • Instagram
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook

Pri tem upoštevajte, da posamezna socialna omrežja targetirajo različne skupine ljudi. Mladi tako npr. več ne uporabljajo Facebooka v takšni meri, kot včasih.

Na povezavo s socialnimi omrežji pa ne gledajo samo potencialni kupci, ampak tudi Google, ki spremlja vaš uspeh povsod po internetu. Močan račun na Linkedinu, ima na uspeh spletne strani lahko samo pozitiven vpliv.

Povezave s socialnimi omrežji ponavadi vidite na dnu spletne strani, v t. i. “footerju.” Pogosteje povezava poteka iz družabnega omrežja na spletno stran, in ne obratno.

Kontaktni podatki & kje vse jih ponuditi

Pomembnejši SEO elementi so nedvomno kontaktni podatki. Pomembni so predvsem, ker obiskovalcu na vaši spletni strani nenehno ponujajo stik s prodajalcem (ali vsaj naj bi).

Zato je pomembno, da kontakne podatke vedno ponudite na najpomembnejših mestih na spletni strani. Nekateri jim celo namenijo celo mesto v meniju, ali celo blog objavo.

Kje torej podati kontaktne podatke, da bodo resnično učinkoviti?

  • header – je na vrhu spletne strani in vključuje menije, ki vodijo do posameznih “podstrani,” izmed katerih je ena v celoti lahko namenjena kontaktu
  • footer – kot že omenjeno, je na dnu strani; tu se tudi tvori povezava s socialnimi omrežji
  • sidebar – je SEO sestavina, ki sledi vsebini, medtem, ko jo obiskovalec bere
  • računi na družabnih omrežjih

Kje vse je ponujen kontakt na spletni strani Prvafina.si v prispevku Faktoring

Odličen primer pravilne uporabe kontaknih podatkov, je spletna stran Prvafina.si. Odprli smo enega izmed njihovih blog vsebin Faktoring – do katerega lahko dostopate na povezavi – in opazovali kje vse nam je kot bralcu ponujen kontakt.

faktoring - seo elementi

Najprej vidimo kontakt v headerju (telefonska številka & meni), ter v sidebaru ob vsebini.

Faktoring - seo elementi

Ko končamo z branjem vsebine, je kontakt še enkrat ponujen na koncu v povezavi, in nato v footerju.

Izjave strank

Opazili boste, da najbolj kakovostne spletne strani vključujejo izjave strank. To so lahko tudi preproste ocene, komentarji, … Cilj je potencialnemu kupcu predstaviti izkušnje preteklih kupcev, da se lažje odloči za nakup.

Logično je, da obiskovalec bolj zaupa kupcem, kot prodajalcu, zato pazite, da so ocene in izjave resnične.

Pri tem si nekatera verodostojnapodjetja pogosto pomagajo, saj imajo zaupanje svojih kupcev. Eno podjetje bo tako za oceno podarilo svoj izdelek Če je ocena drugega podjetja, ki je izdelek prejelo, dobra, jo bodo objavili in promovirali.

Seveda, izjave strank ne rabijo nujno biti tako komplicirane. Na koncu nakupa lahko kupcu npr. ponudite hitro anketo in tako pridobite njihovo mnenje.

Mnenja uporabnikov na spletni strani Magus.si – Bolečine v kolkih

Pri enem izmed najuspešnejših slovenskih podjetij iz strani spletne optimizacije – Magus.si – smo opazovali, kje bo lahko “preverili” zadovoljenost njihovih kupcev s pomočjo izjav strank.

Na koncu prispevka Bolečine v kolkih, v footerju, smo našli mnenja uporabnikov, kot vidite na spodnji sliki.

bolečine v kolkih - seo elementi

Dovoljenja in soglasja – obvezni SEO elementi

Cookie in GDPR constent sta dva soglasja, ki sta za vašo spletno stran (če delate v Evropi) obvezna! Ščitita pravice vaših obiskovalcev in omogočata, da vaša spletna stran sploh doseže kakeršnekoli uvrstitvene rezultatev.

Brez teh dveh dovoljenj, vaša stran ne bo niti indeksirana, saj jo Google preprosto izloči. Sta edini obvezen SEO element!

Blog & podcenjen pomen njegove vloge v uvrstitvi

Vsi smo že slišali za blog vsebine, ali spletne strani, ki so v celoti namenjene pisanju bloga.

Blog lahko pričnemo pisati tudi brez namena prodaje ali kakeršnekoli promocije. Pozor! Blogi za recepte, diete, ipd. morda na prvi pogled izgledajo, kot da niso namenjeni zaslužku, vendar jih večina deluje z Adsense.

Če prodajate izdelek ali storitev, je blog lahko verjetno najpomembnejši SEO element vaše spletne strani, ki najmočneje vpliva na njen uspeh in uvrstitev. Zakaj?

  • ponuja prostor za dodaten (in podrobnejši) opis izdelka oz. storitev,
  • ponuja prostor za nasvete, nove ideje, …,
  • pritegne več bralcev, z obširnejšimi interesi,
  • veča čas, ki ga obiskovalec preživi na vaši spletni strani,
  • promovira vašo spletno stran,
  • ponuja ogromno materiala, ki ga lahko optimizirate (in s tem neposredno vpliva na doseganje višjih mest na Googlu), …

Blog vsebine na spletni strani Ebonitete.si – Bonitetna ocena

Spletna stran Ebonitete.si se ukvarja s prodajo storitev, kot je tudi opisano na pristajalni strani. Odkrili smo tudi obširen blog, ki se poglobi v delovanje te storitve – kaj obsega, kako deluje, kako pomaga kupcu, … Poglejte primer blog objave Bonitetna ocena na spodnji sliki.

bonitetna ocena - seo elementi

Pomembno je, da blog vzdržujemo, optimiziramo in dopolnjujemo redno. S pisanjem bloga lahko pričnete že danes. V spodnjem posnetku si poglejte, kako pričeti. Pri tem ne pozabite, kako se uporabljajo SEO elementi za optimizacijo celotne strani: