SEO strategija optimiziranja spletnih strani za boljši promet
Posted on: August 10, 2022, by : Sebastijan Brumec

Vsi ustvarjalci spletnih strani poskušajo svojo spletno stran spraviti na najvišja mesta na spletnih iskalnikih. Tako lahko spletne strani dobijo največ možnih obiskovalcev. Za to dvigovanje spletnih strani obstaja več načinov oziroma strategij. V tem članku bomo uravnavali najbolj učinkovito izmed teh strategij – SEO strategija.

Kaj je SEO strategija

SEO strategija je strategija za dvigovanje spletnih strani na spletnih iskalnikih. Izvaja jo velika večina uspešnih spletnih strani in velja za najbolj učinkovito strategijo na digitalnem marketingu. SEO strategija se je začela uporabljati že ob nastanku spletnih iskalnikov in se je od takrat že zelo spremenila. Dan danes smo lahko priča zapleteni strategiji optimiziranja spletnih strani na vse možne načine, ki bodo nam pomagali s spletnim uvrščanjem.

SEO strategija se deli na dva dela, to sta onsite SEO in offsite SEO. Ti dve kategoriji SEO strategije sta popolnoma različni ter neodvisni od druga druge. Obe vrsti optimizacije imasta ter dosegata skupen cilj, višja spletna uvrstitev.

Ob pravilni kombinaciji obeh vrst spletne optimizacije dobimo spletno stran s potencialom prvega mesta na spletnih iskalnikih. Ena izmed spletnih strani, ki je to že dosegla je spletna stran Paintball-Ljubljana.si. Ta spletna stran je namenjena oglaševanju ter naročanju za aktivnost paintball v okolici mesta Ljubljana.

Zaradi visoke konkurence mora spletna stran uporabiti vse možnosti oglaševanja, da lahko doseže največji možni promet. Zato spletna stran zelo dobro izvaja onsite ter offsite optimizacijo. Njihova SEO strategija je osredotočena na ključnih besedah kot so paintball, laser tag in fantovščina.

seo strategija

Onsite SEO

Onsite SEO je optimizacija s katero običajno začnemo. Začnemo s to vrsto SEO, ker deluje direktno na spletni strani, ki jo želimo dvigniti na spletnih iskalnikih. Da izvedemo onsite SEO moramo svojo spletno stran optimizirati po SEO pravilih. SEO pravila določajo spletni iskalniki, upoštevati moramo tista, na kateri spletni iskalnik ciljamo.

Večina spletnih iskalnikov ima podobna SEO pravila, ta članek bo namenjen optimizaciji za Google, saj je Google trenutno najbolj popularen spletni iskalnik na svetu. Kot ostali spletni iskalniki ima tudi Google svoja SEO pravila. Ta pravila lahko najbolj jasno vidimo na orodjih kot je Yoast vtičnik za WordPress.

Med Googlova SEO pravila spadajo:

  • Vključevanje ključne besede. Ključno besedo moramo vključiti na čim več možnih načinov na naši spletni strani. Vključiti jo moramo čim večkrat v vsebino spletne strani, v naslove, v podnaslove, slike ter video posnetke, ki jih naložimo na spletno stran. Vključiti jo moramo tudi v meta naslov ter opis spletne strani ter v prvi odstavek besedila.
  • Na spletni strani mora nasploh biti dovolj vsebine. To pomeni, da mora spletni stran imeti vsaj 300 besed besedila. Vključevati mora tudi slike, ki predstavljajo besedilo. K optimizaciji pripomorejo tudi Bulleting točke ter video posnetki, ki jih vstavimo na spletno stran.
  • Spletna stran mora vključevati tudi spletne povezave. Te povezave morajo biti oboje notranje ter zunanje. Notranje spletne povezave vodijo do drugih podstrani na isti spletni strani, zunanje pa vodijo do tujih spletnih strani. Če zunanje spletne povezave vodijo do spletnih strani s podobno temo, bo njihov efekt na optimizacijo boljši.

Spletna Lekrana SEO

Spletna lekarna soča ima zelo dober primer onsite SEO, kjer zelo jasno upoštevajo SEO pravila za Google spletni iskalnik. Vidno je, da ima spletna stran zelo urejen onsite SEO, ter offsite SEO. To nakazuje tudi njihova visoka uvrstitev na ključni besedi spletna lekarna.

Spletna stran je najvrjetneje izbrala ključno besedo spletna lekarna zato, ker večina ljudi, ki jih zanima obisk spletne lekarne v Google vpišejo spletna lekarna. Ključna beseda ima tudi dovolj visok iskalni namen ter pravilni iskalni volumen za spletno stran Lekrana Soča.

seo strategija

Offsite SEO

SEO strategija vključuje tudi offsite SEO, ta način optimizacije je osredotočen na optimiziranju zunaj targetirane spletne strani. Da imamo vpliv na svojo spletno stran, brez da jo direktno spreminjamo uporabljamo spletne povezave. Te spletna povezave gradimo po tujih spletnih straneh ter jih vežemo na svojo spletno stran.

Grajenje teh spletnih povezav pa lahko postane zelo zapleteno, če si ne pripravimo pravilne strategije. V SEO namreč poznamo 3 različne vrste spletnih povezav:

  • Lahke povezave. Te povezave imajo najmanjši vpliv na našo spletno stran in jih običajno vidi najmanj ljudi. Najdemo jih v osebnih sporočilih ter na e-pošti.
  • Srednje povezave. Imajo majhen vpliv na našo spletno stran, ampak jih lahko vidi več ljudi. Najdemo jih lahko v forumih ter v komentarjih spletnih objav.
  • Močne povezave. Močne povezave imajo največji vpliv na našo uvrščenost, saj jih lahko vidi največ ljudi. Te povezave se nahajajo v vsebini spletnih strani in spletnih člankov.

Grajenje teh povezav mora potekati načrtovano. Google ima namreč orodja s katerimi lahko zazna umetne spletne povezave, kar pomeni, da moramo ob grajenju teh povezav upoštevati dve pravili:

  • Link diversity – To pravilo nam pove, da moramo vse tipe povezav graditi enakomerno glede na drug druge.
  • Link velocity – To pravilo nam pove, da moramo spletne povezave graditi enakomerno glede na čas.

Najboljši primer takšnega grajenje spletnih povezav lahko vidimo samo na spletni strani Norma.si začimbe, kjer se vidno upoštevajo vsa zgoraj našteta pravila optimizacija. Tudi sama spletna stran Norma začimbe ima aktivno offsite optimizacijo, kar lahko vidimo po uvrščanju spletne strani na ključni besedi začimbe.

Kako začeti s SEO

Kot smo že povedali v zgornjem poglavju je pomembno, da začnemo s onsite optimizacijo. SEO strategija ima tako najboljši učinek na uvrščanje spletne strani. Sledi enakomerno grajenje spletnih povezav, hkrati pa moramo svojo spletno stran čim večkrat posodobiti s novo vsebino.

Da lahko začnemo s onsite SEO moramo najprej določiti svoj cilj ter s tem svojo ključno besedo. Pri izbiri ključne besede moramo paziti na ppravilni iskalni volumen, težavnost ter iskalni namen. Tukaj nam lahko pomagajo orodja, kot so Ubersuggest ter Startpage.

Naslednji korak je grajenje vsebine za svojo spletno stran. Za najboljšo izkušnjo grajenja svoje spletne strani vam priporočamo brezplačno orodje WordPress s že prej omenjenim priključkom Yoast. Tako boste imeli veliko možnosti za svojo spletno stran ter sprotni pregled SEO strategije vače spletne strani.

Pri spletni optimizaciji si lahko tudi poiščete profesionalno pomoč na spletnih straneh kot je spletna optimizacija SEO-Praktik.si. Takšne spletne strani vam lahko pomagajo doseči prva mesta na katerih koli ključnih besedah spletnega iskalnika Google. To lahko naredijo na več načinov, na primer mentoriranje, offsite SEO ali SEO svetovanje.

seo strategija

Kot primer uporabe ene izmed zgoraj naštetih orodij bomo uporabili orodje Ubersuggest na ključni besedi vzmetnice. To orodje vam prikaže vse statistike za ključne besede, ki jih vnesete v njihov iskalnik. Orodje vam tudi omogoča izbiro lokacije, za katero so prilagojeni rezultati.

Na spodnji sliki lahko vidite iskalni volumen ključne besede vzmetnice, ki je 1900 ljudi na mesec. Ključna beseda ima težavnost 33 ter 0,91€ CPC. Vidimo lahko tudi vodilne spletne strani na ključni besedi, v tem primeru je to Pohištvo123.si vzmetnice.

seo strategija